[Webinaaritallenne] Myynnin rekrytoinnin murros

[Webinaaritallenne] Myynnin rekrytoinnin murros Myyjiä ei ole helppo saada palkkalistoille, mutta onneksi on paljon tehtävissä. Katso hyödyllisiä vinkkejä webinaaristamme, jotta myynnin rekrytointi luonnistuu ja saat parhaat kandidaatit kiinnostumaan.

Barona Salesin myyntijohtaja Jani Räkköläinen ja Barona Groupin B2B-markkinoinnista vastaava Tuomas Haapsaari pitivät webinaarin, joka vastaa miten myyjien rekrytointi on muuttunut ja mitä pitäisi tehdä nyt. 

Siirry lataamaan webinaaritallenne. 

Webinaarissa käydään läpi työnhaun eri vaiheet sekä käsitellään tarkemmin muun muassa rekrytointi-ilmoitusta, hakijoille helpompaa hakemista sekä rekrymarkkinointia myynnin näkökulmasta. 

 "Ilman hyvää markkinointia rekrytointi on tänä päivänä tosi vaikeaa", Tuomas Haapsaari kommentoi webinaarissa. "Niin. Pitää puhutella", Jani Räkköläinen toteaa. 

"Uskallanko tuoda esiin ihmisiä ja kulttuuria? Me olemme sitä mieltä, että ehdottomasti pitää tuoda!"

Muista myyjien rekrytoinnissa ainakin nämä:

  • Suunnittele koko rekrytointiprosessi askel askeleelta. Panosta etenkin työnhakijan vaiheista harkintavaiheeseen.
  • Hyvä ilmoitus sekä houkuttelee että karsii hakijoita. 
  • Tee hakemisesta helppoa ja sujuvaa.
  • Anna kulttuurisi näkyä, pidä pöhinää yllä!
  • Pidä kiinnostuneet kartalla - suosittele työpaikkoja kohdennetusti. 
  • Kokeile vinkkipalkkioita - palkitse työntekijöitä, joiden kautta löydät osaajia.
  • Hyödynnä videoita rekrytoinnissa. Ne tuovat laatua ja säästöä.
  • Muista tarkistaa referenssit - niillä voi ehkäistä virherekrytoinnit sekä kuulla lisää hakijoista, myös ne tärkeät kehut. Kysy myyjän onnistumisia sekä tehtyjä tuloksia haastattelussa. 
  • Valmistaudu haastatteluun - tiedosta, mitä haet. Tee ilmapiiristä rento. 
  • Kun myyjä on valittu tehtävään, muista pitää huolta perehdytyksestä ja siitä, että hän tuntee olonsa tervetulleeksi Viihtymisen kautta ihminen muuttuu tuottavaksi. Varmista, myös että hän innostuu tuotteesta tai palvelusta, jota hän alkaa myydä. 
  • Satsaa työilmapiiriin ja innostukseen. 
  • Huolehdi työntekijöistä myös työsuhteen jälkeen – kysy mitä kuuluu, onko hän viihtynyt uusissa haasteissa.  
"Siitä tulee tosi hyvä fiilis, kun olet mennyt toiseen tehtävään ja joku soittaa vanhasta työpaikasta. Tulee tunne, että olen edelleen arvostettu, vaikka jätinkin tuon firman – ne silti soitti mulle perään ja kysyi, miten menee. Ne edelleen välittää, vaikka en tuota niille enää mitään." 


Katso lisää webinaarista!

New Call-to-action

Aiheet: MyyntiRekrytointi

Uusimmat kirjoitukset

Aihealueet

Toimialat

New Call-to-action