Baronan blogi

Etätyön määrän yllättävä nousu on vaatinut yrityksiä toimimaan ketterästi – myös IT:n näkökulmasta. Vaikka etätyöskentely onkin jo monella alalla, erityisesti toimistotyöläisten keskuudessa arkipäivää, IT-infrasta vastaavien henkilöiden päät se on laittanut pyörälle: ikinä ennen yritysten IT-infraa ei ole koeteltu yhtäaikaisesti näin isossa mittakaavassa!
->
Blogit | Tomi Lindroos | 25.03.2020

Yritykset poikkeustilassa - mitä se tarkoittaa IT:n näkökulmasta?

Organisaation muutostilanteet IT Korona Poikkeustila

Epävarmuutta on selkeästi nähtävissä nyt kaikilla aloilla ja se heijastuu myös IT-markkinaan. Kilpailu IT-osaajista kuitenkin jatkuu ja uutta kehitettävää sekä ylläpidettävää löytyy epävarmuustekijöistä huolimatta. Osaajatarpeiden suuresta vaihtelusta johtuen yritykset tarvitsevat myös vakituisten työntekijöiden lisäksi osaajia eri pituisiin projekteihin tai yksinkertaisesti vain lisätyökaluja tuomaan joustoa epävarmoissa tilanteessa.
->
Blogit | Juha Kuuttinen | 20.03.2020

Pidä ICT-liiketoimintasi pystyssä epävarmoina aikoina

IT

Nordic Talent Shortage brought out the benefits of cross-border recruitment and relocation
->
Blogit | Katriina Sahlman | 12.12.2019

Nordic Talent Shortage brought out the benefits of cross-border recruitment and relocation

IT Työelämä Relocation Kansainvälinen rekrytointi

IT-osaajamarkkinan tilasta Suomessa on puhuttu jo pitkään. Tällä hetkellä pelkästään ICT-alan yrityksissä työskentelee lähes 110 000 henkilöä ja tämän lisäksi muut toimialat työllistävät IT-alan osaajia enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
->
Blogit | Mikko Laine | 11.11.2019

IT-alan osaajamarkkina nyt ja tulevaisuudessa

Tulevaisuuden työ IT Osaajapula

Webinaarissamme asiantuntijavierainamme olivat Fujitsun Service Deskin kehityspäällikkö Petri Yrjänä, sekä Baronan palvelukeskusten johtaja Anne Issakainen. Tähän artikkeliin olemme koostaneet webinaarissa nousseet näkökulmat siitä, mitkä asiat voivat hidastaa tai haastaa Service Deskin automatisointia ja mitä robotiikka mahdollistaa nyt ja tulevaisuudessa.
->
Blogit | Leila Mahiout | 15.05.2019

Service Deskin automatisoinnin haasteet

IT Future of work digitalisaatio Techsupport technical support

Webinaarissamme asiantuntijavierainamme olivat Fujitsun Service Deskin kehityspäällikkö Petri Yrjänä, sekä Baronan palvelukeskusten johtaja Anne Issakainen. Tähän artikkeliin olemme koostaneet näkökulmat siitä, miten automaatio muokkaa Service Desk työskentelyä ja mitkä vaikutukset sillä on tulevaisuuden osaajatarpeisiin.
->
Blogit | Leila Mahiout | 25.04.2019

Miten automaatio muokkaa Service Desk työtä?

IT Future of work digitalisaatio Techsupport technical support

Tässä artikkelissa haluamme avata kolme kriittistä avaintekijää onnistuneeseen IT-tuen palvelun osaulkoistamiseen. Artikkelilla pyrimme vastaamaan siihen, mitä tulee ottaa huomioon ja miten prosessi kannattaa aloittaa, jottasaavutetaan paras mahdollinen lopputulos.
->
Blogit | Anna-Mari Kangas | 06.03.2019

Avaintekijät IT-tuen onnistuneeseen osaulkoistukseen

IT Techsupport Ulkoistaminen technical support

Mikko Saari on työskennellyt lähes viiden vuoden ajan Barona IT:llä teknisen tuen resursoinnin parissa ja hän kertoo artikkelissaan miten teknisen tuen osaamisen vaatimukset ovat muuttuneet hänen uransa aikana ja miten hän näkee IT-tuen tulevaisuudessa.
->
Blogit | Mikko Saari | 20.02.2019

IT-tuen palvelut – ihminen yhä tekemisen keskiössä?

IT Techsupport

Mitä on ylivertainen asiakaskokemus teknisessä tuessa, ja mihin huomiota tulisi erityisesti kiinnittää teknisen tuen kehittämisessä? Muun muassa tähän keskeiseen kysymykseen olemme pureutuneet lähemmin kuluvan vuoden aikana Barona IT:ssä.
->
Blogit | Henrik Rantala | 10.12.2018

Kuinka ratkoa teknisiä ongelmia ennakoiden?

IT digitalisaatio Techsupport asiakaskokemus

Leaders in techincal support -artikkelisarjan neljäntenä vieraskynäkirjoittaja on Pete Brusi. Hän on toiminut teknisen tuen parissa 25 vuoden ajan ja päässyt seuraamaan alan kehitystä, viimeisimpänä toimitusjohtajana InfoCarella.
->
Blogit | Pete Brusi | 22.10.2018

IT:n kenttätyöntekijälle riittää kysyntää jatkossakin

IT Työelämä Techsupport asiakaskokemus

Leaders in technical support -artikkelisarjassa selvitämme eri asiantuntijoiden näkemyksiä teknisen tuen nykytilasta ja tulevaisuudesta. Vieraskynäkirjoittajamme Minna Nousiainen toteaa, että IT-tuen kehittämisessä on keskitytty 1. tason service deskiin – nyt on hyvä laajentaa näkökulmaa.
->
Blogit | Minna Nousiainen | 24.09.2018

Tekninen tuki voi uudistua, mikäli esteet ylitetään rohkeasti

IT digitalisaatio Techsupport asiakaskokemus

IT-toimialalla käydään osaajista kovaa kilpailua. Jotta haasteeseen saataisiin kestävä ratkaisu, on alalle koulutettava huomattavasti lisää uusia osaajia ja toisaalta tarvitaan myös työperäistä maahanmuuttoa. Samalla yhä useamman yrityksen pitää panostaa työnantajamielikuvansa kehittämiseen.
->
Blogit | Henrik Rantala | 04.09.2018

Pohjoismaat tarjoavat IT-osaajalle muutakin kuin kilpailukykyisen palkan

IT Työelämä Osaaminen IT työ

No More Posts