Digimyynti kehittyy – Mitä puhelinkoppi tekee Telian kivijalkamyymälässä?

Digimyynti kehittyy  – Mitä Baronan puhelinkoppi tekee Telian kivijalkamyymälässä?

Asiakas on aina kaikki kaikessa. Siksi menestyvät yritykset panostavatkin myyntiin ja parempaan asiakaskokemukseen koko ajan uusin keinoin.

Asiakas toki saapuu edelleen kivijalkamyymälään saadakseen palvelua ongelmaansa, mutta perinteisen verkkokaupan sekä myymälässä tapahtuvan asioinnin väliin on selvästi jäänyt tyhjiö. Se on täytettävissä oivaltavilla digimyynnin ratkaisuilla.


Yritysten päivittäisessä toiminnassa korostuvat asiakkaasta välittäminen, ostamisen yksinkertaisuus sekä ”palvelua kuten haluat”- teema. Toimintaa ja asiakaskokemusta kehitetään muun muassa valmentamalla myyjiä, vaikuttamalla asiakkaan ostoprosessiin ja panostamalla erilaisiin ostopolkua helpottaviin digitaalisiin järjestelmiin. 

Kivijalkakauppaan voi yhtä hyvin kävellä sekä ostavia asiakkaita että asiakaspalvelua tarvitsevia asiakkaita. Jonotusajat voivat toisinaan olla pitkiä ja yksinkertaisen asian hoitamiseen saattaa kulua paljon aikaa. Tähän kyseiseen ongelmaan Barona Sales lähti yhdessä Telian kanssa kokeilemaan omaa innovaatiota, puhelinkopissa olevaa digitaalista myyntipistettä.

teliapuhkoppi3.png

 

Asiakaspalvelua puhelinkopista

Ensimmäisenä mukaan lähti Telian Jumbon myymälä ja sinne tuotiin Baronan toimesta puhelinkoppi. Tämä digimyyntipiste toimii myymälässä niin, että myymälään saapuva asiakas ohjataan sisälle puhelinkoppiin, missä myynti- ja asiakaspalvelutilanne käynnistyy, kun asiakas painaa seinällä olevaa näyttöä. Näytölle ilmestyy Baronan palvelukeskuksesta etänä palveleva digimyyjä. 



Digimyyntipisteessä asiakkaat pystyvät hoitamaan vastaavat asiat kuin myymälän myyjien kanssa. Myyntipisteessä onnistuvat esimerkiksi liittymän ostoon, sim-kortin vaihtoon, omien tietojen päivittämiseen, laskuihin ja muihin palveluihin liittyviä kysymyksiä tai vaikkapa ostamaan puhelimen. Mikäli asiakas ei halua näyttäytyä itse kamerassa, myyntitilanne voidaan hoitaa pelkästään puheella.

 

Digimyynti paransi asiakaspalvelun ja myynnin laatua

 Asiakkaiden antama palaute on ollut erinomaista ja palvelussa toteutuvat yksinkertaisuus sekä vaivattomuus. Jo kuukauden kokeilujakson aikana huomattiin, että digimyyntipiste tehosti sekä paransi asiakaspalvelun ja myynnin laatua. Asiakkaille pystyttiin tarjoamaan uusi yhteys ja palvelukanava asioiden hoitamiseksi, jonotusajat lyhenivät ja henkilökohtainen palvelukokemus kasvoi. Niin myyjille kuin asiakkaille tapahtunut parannus oli selvästi win-win-tilanne! 

Tutustu palveluun tarkemmin katsomalla alla oleva video.

Kokeilujakso Telian kivijalkamyymälässä jatkuu. Kerromme myöhemmin teille blogissamme, millaisia kokemuksia digitaalisesta palvelupisteestä jäi asiakkaille, myyjille sekä toisessa päässä palveleville digimyyjille.

 Lisäksi pohdimme, voisimmeko jatkossa nähdä ratkaisusta muunneltuja innovaatioita muun muassa verkkokaupassa, miehittämättömillä myyntipisteillä tai useamman yrityksen yhteiskäytössä.

Missä sinä näkisit vastaavanlaisen palvelun tarpeelliseksi? 

Ilmoittaudu myös innostavaan megawebinaariin!

 New Call-to-action

Aiheet: Myynti